Wat het medium ook is, de boodschap is duidelijk: als het belangrijk is, staat het in het roze.
Voor de nieuwe merkcampagne van Het Financieele Dagblad, wilden we terug naar de kern. Maar wat maakt het FD nu echt onderscheidend? Hun scherpe journalistiek? De inhoudelijke diepgang? Hun unieke blik op sociaal-economisch nieuws? Of die iconische kleur van het papier? Je raadt het al.
Wat het medium ook is, de kleur roze staat altijd centraal. Voor FD-lezers is roze meer dan een kleur — het is een kwaliteitsstempel. Een teken dat wat ze lezen informatief is, zorgvuldig geselecteerd, en betrouwbaar. De regel “Als het belangrijk is, staat het in het roze” onderstreept de positie van het FD als dé nieuwsbron voor de leiders van vandaag en morgen. In een versnipperd medialandschap onderscheidt het FD zich met zorgvuldig samengestelde en grondig onderzochte content — altijd terug te herleiden naar de herkenbare kleur van de bron, en altijd van verre te herkennen.
 
      
 
      
