Een nieuwe merkidentiteit en campagne die laten zien dat vrede geen staat van zijn is, maar een proces dat vraagt om veel verschillende soorten vredeswerk en vredeswerkers.
Wie een korte blik werpt op de geschiedenis en, helaas, de wereld van vandaag, ziet: vrede is niet makkelijk. Dat maakt het ook zo uitdagend voor PAX om te laten zien wat ze nou precies doen, terwijl ze al sinds 1948 werken aan vrede. Met de rebranding en daaropvolgende campagne hebben we die uitdaging getackeld. We trapte af met een strategie die PAX positioneert als de wereldwijde bond van vredeswerkers. Van daaruit bouwde we de nieuwe merkidentiteit en campagne op het idee dat vredeswerk in allerlei vormen en maten komt, of dat nou humanitaire hulp in conflictgebieden is of het beschermen van de democratie in Nederland. En nog belangrijker: dat werk is nooit klaar. Dat hebben we gevangen in de vele werkwoorden in de campagne, zoals doe vrede, praat vrede, eis vrede of deel vrede. Het komt allemaal samen in de nieuwe pay-off: maak werk van vrede.